Jumaat, Mac 26, 2010

Pembelajaran Gunaan ('Applied Learning') - Lawatan ke Perpustakaan Jurong East

Para pelajar yang arif budiman,

Ini adalah sebahagian daripada perbincangan maya


Soalan 8 :


Bilakah masa untuk latihan dan persembahan? Bincangkan jadual yang sesuai.


*tugasan ini harus diselesaikan sebelum Isnin, 29 Mac, 7.30 pagi

13 ulasan:

  1. Semua orang agak sibuk pada hari-hari sekolah jadi tidak semua orang boleh berjumpa pada satu masa dengan semua orang di sana. Pilihan yang ditinggal ialah berlatih pada waktu rehat, kalau tidak pada hujung minggu yang juga agak susah.

    BalasPadam
  2. Kami boleh nerlatih dan bersembah pada masa yang kami semua tidak sibuk, contohnya pada cuti sekolah ataupun pada hujung minggu.

    BalasPadam
  3. Saya tahu pelajar ada hal masing-masing. Kita perlu mengorban sedikit masa supaya kita boleh membuat sekolah gembira dengan persembahan kami. Jika boleh, mungkin kita boleh membuat latihan pada hari Sabtu atau Ahad untuk kita sekelas berlatih. Tetapi kumpulan masing patut berjumpa lebih sering supaya dapat berbincang idea-idea mereka.

    BalasPadam
  4. Mungkin kami boleh berlatih pada waktu makan tengahari dan pada hari Jumaat selepas murid-murid lelaki habis solat jumaat. Untuk persembahan, mungkin hari Sabtu hari yang baik.

    BalasPadam
  5. Bagi saya, masa yang paling sesuai untuk membuat latihan ialah selepas sekolah pada hari rabu dan jumaat kerana itu adalah hari yang kita boleh pulang cepat.

    Saya rasa persembahan itu harus diadakan pada bulan Jun iaitu musim cuti sekolah. Saya memilih bulan itu kerana pada cuti sekolah, ramai murid akan datang ke perpustakaan untuk meminjam buku dan mereka boleh melihat persembahan kami.

    BalasPadam
  6. Setiap hari selepas sekolah (tetapi hanya tiga puluh minit sahaja sewaktu) supaya walaupun jika seseorang teman tidak menghadiri salah satu hari berlatih, tetap ada hari-hari yang lain.

    BalasPadam
  7. Hari -hari sekolah kami sangat sibuk dengan CCA dan bahan bahan lagi. kami boleh berlatih dan bersembahan pada jumaat (selepas solat) dan sabtu

    BalasPadam
  8. Saya rasa pada hari yang kita bersekolah, kita tidak ada masa. Saya rasa masa yang terbaik adalah pada hari Jumaat dan Sabtu.

    BalasPadam
  9. Setiap hari sedikit dalam kelas dan waktu rehet.

    BalasPadam
  10. Saya rasa selepas Sekolah pada hari Rabu dan dalam hujung minggu kerana ada banyak masa.

    BalasPadam
  11. Kita boleh membuat kerja itu pada hari Jumaat selepas solat Jumaat atau pada waktu istirehat kita selepas makan.

    BalasPadam
  12. Kami boleh berlatih pada waktu rehat atau 'lunch'. Kami harus mengorbankan masa kami untuk perkara-perkara seperti in

    BalasPadam
  13. Kami boleh berlatih pada waktu rehat atau pada hujung minggu.

    BalasPadam